UK paper suing Lance Armstrong over libel case - Atlanta News, Weather, Traffic, and Sports | FOX 5

UK paper suing Lance Armstrong over libel case

Posted: Updated:
LONDON -

Lance Armstrong is being sued for more than $1.5 million by a British newspaper over the settlement of a libel action, which followed doping allegations against the cyclist that it published.

The Sunday Times paid Armstrong 300,000 pounds (now about $485,000) in 2006 to settle a case after it reprinted claims from a book in 2004 that he took performance-enhancing drugs.

The U.S. Anti-Doping Agency concluded this year that Armstrong led a massive doping program on his teams. Armstrong was stripped of his seven Tour de France titles and banned from cycling for life.

The Sunday Times announced in an article in its latest edition that it has issued legal papers against Armstrong.

"It is clear that the proceedings were baseless and fraudulent," the paper said in a letter to Armstrong's lawyers. "Your representations that you had never taken performance enhancing drugs were deliberately false."

The paper, which is owned by Rupert Murdoch's News Corp., said its total claim against Armstrong is "likely to exceed" 1 million pounds ($1.6 million).

"The Sunday Times is now demanding a return of the settlement payment plus interest, as well as its costs in defending the case," the paper said.

Copyright 2012 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.

Powered by WorldNow

1551 Briarcliff Rd., NE
Atlanta, GA 30306

Main Number: (404) 875-5555
News Tips: (404) 898-0100

Didn't find what you were looking for?
All content © Copyright 2000 - 2014 Fox Television Stations, Inc. and Worldnow. All Rights Reserved.
Privacy Policy | Terms of Service | Ad Choices
.